Tiedolla johtamisessa kestävin ja kustannuksia säästävin ratkaisu on tehdä järjestelmien ja raportoinnin väliin tietovarasto. Sinulla voi olla yrityksen tietoa monessa eri paikassa, kuten CRM:ssä, ERP:ssä ja erilaisissa tiedostoissa. Tietovarastoon automatisoidaan datan keruu kaikista tarvittavista lähteistä – näin saadaan yksi yhteinen näkymä yrityksen tietoon.
Tietovaraston päällä voi olla mikä tahansa raportointi käytössä. Esimerkiksi Microsoft Power BI on suosittu ja yleisesti käytetty. Sitä kehitetään jatkuvasti käyttäjien tarpeet huomioiden. Microsoft Power BI on osa Office365:ta, joten sitä on helppo käyttää ja ylläpitää.
PROOF OF CONCEPT – Miten?
1. Ensin valitaan osa-alue, jolta Proof of Concept tehdään, esim. talous, tuotanto, myynti
2. Valitaan osa-alueelta 1–5 toteutettavaa raporttia, joihin tiedot haetaan 1–2 lähdejärjestelmästä.
3. Raporteissa tarvittavat tiedot viedään tietovarastoon (Data Warehouse, DW).
4. Tietovaraston päälle tehdään osa-alueen kuutiosta se osuus, joka tarvitaan raportteihin.
5. Kuution päälle tehdään Power BI -raportit.
Hinta-arvio 5 000–9 000€
Lue miten Proof of Concept -ratkaisu hyödytti Serres Groupia >